What happens now?

 
Det har gått två dagar som arbetslös och jag har redan börjat bli rastlös. Hur ska detta gå egentligen? Jag söker jobb som en galning och hoppas på att något nappar väldigt snart, för jag vet inte vad jag ska göra av min fritid längre. Jag behöver bli sysselsatt. Men nog om jobb och rastlöshet, ska vi prata om min helg istället? Jag hade den mysigaste och lugnaste helgen på väldigt länge hemma hos min pojkvän. Jag kommer inte ihåg senast jag gjorde ingenting och fick vila ut riktigt ordentligt. Så himla välbehövligt. 
 
Direkt efter Robin hade hämtat mig inne i stan i fredags så satte vi oss ute på altanen tillsammans med hans familj där vi blev sittandes i stort sätt hela kvällen och åt kräftor. Så otroligt mysigt och gott. Efter kräftskivan umgick vi endast med varandra. Vi tog det lugnt och pratade om allt mellan himmel och jord tills vi blev så trötta att vi somnade i varandras famn. Igår vaknade vi upp runt klockan elva för att starta dag nummer två av Uppdrag: Vila ut. Dagen bestod av Grey's Anatomy, mys, bilåkning och sedan avslutade vi lördagen med film. 
 
Söndagar innebär i stort sätt alltid hemfärd, och det var precis det som skulle hända även denna söndagen. Robin och jag stod för matlagningen idag, vilket blev grillad fläskfilé och potatisklyftor i ugn. Helt galet gott. Efter maten tittade vi på Grey's Anatomy. Så underbart mysigt med en pojkvän som tycker om samma serier och gärna vill titta tillsammans med mig. Efter Grey's var det dags för oss att åka in till stan och säga hejdå. Alltid lika trist, men som tur är så ses vi på onsdag igen då vi firar 3 år tillsammans. Efter 2,5 timme var jag framme och körde raka vägen hem till Johanna för att gå en promenad med henne innan vi mötte upp Josefine och körde hem till mig. Där bjöds det på mat och tjejsnack. Väldigt mysig kväll med två väldigt bra vänner. 
 
Blev ett väldigt långt inlägg här, men har haft en så otroligt bra helg med min fina, så ville inte sitta vid datorn. Imorgon är det min första vardag som arbetslös. Vart ska jag ta vägen? Det återstår att se. Hoppas ni har det bra, och tack för ni tittar in här. Alltid lika roligt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dagarna som passerar | |
Upp