Frågestund - svar

 
Vilket är ditt favoritämne i skolan? Kunskapsmässigt så måste jag säga naturkunskapen, men psykologi är ett mer intressant ämne.
Är du duktig i skolan? Ja, jag försöker att gör mitt bästa iallafall. Sedan finns det såklart de som är ännu duktigare. Men ligger på C i de flesta ämnerna. 
Vad skulle du vilja jobba med? Jag har inte riktigt klurat ut det än. Men det skulle vara drömmen att få jobba utomlands, helst där det är varmt. Ha en bra lön och samtidigt få jobba med någonting som hjälper andra människor. 
Vart vill du flytta efter gymnasiet? Till ett varmt land hade somsagt varit väldigt kul, men ifall det händer så blir det långt fram. Efter gymnasiet, när en flytt blir relevant, så skulle jag vilja flytta till en lite större stad. Jag känner inte direkt att jag vill spendera hela mitt liv i den lilla by där jag bor nu.
 
Hur kom du på ditt bloggnamn? Min tidigare blogg hette "Uddabloggnamn", och när jag började om på nytt tänkte jag att ville ha ett bloggnamn som hade något med mitt riktiga namn att göra (Mikaela) och också något som var lätt att komma ihåg. Därför blev det mikkisens. 
Hur kom det sig att du började blogga? Det är ungefär fem år sedan jag började blogga. Bussarna hade blivit inställda från skolan för vissa elever, och vi som bodde nära fick åka in till skolan. Den dagen tyckte jag var väldigt rolig, vi hittade på olika saker så som att se på film och liknande. Det var alltså vad mitt första inlägg handlade om och sedan dess har jag känt att det har varit kul att ha ett ställe att skriva på och även lägga upp bilder. En sida där jag kan dokumentera det som händer i mitt liv och sedan titta tillbaka på.
Vad är det bästa med att blogga? Precis som jag skrev ovan, att ha ett ställe där jag kan skriva precis vad jag vill och lägga upp bilder som jag tycker om. Och även att det är väldigt enkelt att titta tillbaka och se exakt vad jag gjorde på ett visst datum.
Har du någon blogginspiration? Det går i perioder. Ibland har jag mycket att skriva, ibland har jag mindre fantasi. Men den mesta inspirationen får jag från andra bloggar jag läser, saker jag ser och hör i vardagen och även från Weheartit.com.
Vilka top 3 bloggar följer du mest? Alla bloggar jag följer, följer jag via Bloglovin'. Men de bloggar jag tittar allra mest är KeelasVeronicas och Andreas.
Vart vill du komma med din blogg? Vill du bli känd? Hm..skulle inte ha något emot att bli lite små "känd" genom min blogg, men det är inte direkt något jag strävar efter. Jag skriver mest för jag tycker att det är roligt.
Färg? Rosa & Vit.
Klädbutik? Bikbok och GinaTricot (Ifall internetsidor inte räknas)
Resturang? ThaiSilk
Outfit till våren? Kjol tillsammans med ett par tunna svarta stumpbyxor, en färgglad topp, ljus jeansjacka och sedan smycken, så som en klocka och några enkla ringar.
Appar i mobilen? Blogg.se, Instagram, Twitter, Vine. 
Artist? Jag har faktiskt ingen favoritartist, jag lyssnar på så otroligt blandad musik. Jag tycker om flera screamolåtar, samtidigt som jag även lyssnar på till exempel Jason Derulo. 
Maträtt? Oj! Jag älskar mat och har därför väldigt många favoriträtter. Men en av dem är en köttgryta som min mamma brukar göra. Den innehåller kött, tillsammans med väldigt mycket grönsaker och smakar jordnötsås.
Vad föll du för hos din pojkvän? Att han var/är så otroligt lätt att prata med och det har aldrig varit en jobbigt tystnad eller likande mellan oss två.
Vad är det bästa med din pojkvän? Att han alltid kan få mig att skratta, oavsett vad.
Vilket är det bästa minnet ni har tillsammans? Oj, det finns så otroligt många! Vi har ju faktiskt varit med om väldigt mycket under dessa snart 3 år tillsammans. Så kan inte riktigt välja ut endast ett bästa minne. Men några av mina favoriter är alla hjärtans dag, picknicken på åkern, finlandsfärjan, alla kvällar vi har legat och skrattat åt ingenting för vi är så trötta när vi försöker somna, årsdagarna, höstlovet 2011. Det finns så otroligt många fina minnen, svårt att endast välja ut några stycken. 
Hur såg du ut för fyra år sen? Hm..fyra år sen? Då gick jag i åttan på höstadiet. Jag hade inte den finaste klädstilen,lite pojkig och inte helt genomtänkt. Håret var mycket kortare än vad det är nu och mina ögonbryn hade aldrig blivit noppade, vilket resulterade i att det såg ut som två maskar över mina ögon. Men annars var jag inte så annorlunda utseendemässigt, det är mer personligheten som har förändrats. 
Vilka är dina intressen? Tv-serier, vara med kompisar, min pojkvän och träna. 
Vem är din allra bästa vän? Johanna heter hon som har den titeln i mitt liv. En tjej som jag har känt i ungefär 6 år och som jag aldrig tröttnar på. Det går alltid att vara med henne och hon ställer alltid upp. Hon är verkligen en sån vän som alla förtjänar att ha i sitt liv. 
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa en lägenhet mitt i en stad, köpa precis den inredningen som jag drömmer om, skaffa en hund och köpa min drömbil. 
Senaste filmen du såg? Haha, jag vet inte varför..men ah, mysterious skin. På IMDb hade den 7,4 i betyg så jag och min pojkvän tänkte att den skulle vara riktigt bra. Men den var mest..obehaglig att se på. 
Pinsammaste som hänt dig? Det finns mycket! Första gången jag träffade Robin (Gick rakt förbi honom utan att ens märka honom förens han visslade på mig), välte ner massa saker i en affär, skulle fråga om en prao-plats,men det blev helt knas ("Hej, jag ska praoa här..ehm menar,får jag praoa här?"),finns verkligen hur mycket som helst. Jag är väldigt klantig av mig.
Vad skulle du vilja ha för superkraft? Vara extremt stark, utan att se ut som ett muskelberg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Frågor & Svar | |
#1 - - Jossan:

Fin blogg! :)

#2 - - Inga-Linn:

Sv: Jo, precis! Man får tänka att det är för något bra!!:)

Upp